A fondant készítése egyelőre nem tartozik a kedvenc műveleteim közé.
Gyorsan megvan, viszont iszonyúan ragadós. Fondant-massza többféleképpen készíthető, most azt mutatom be, amelyhez pillecukrot használtam, és kézi robotgéppel kevertem össze.
Lássuk:

Hozzávalók:

- 30 dkg Pillecukor (általában fehér, de ha kapsz színeset, és ha az meg is felel a tervezett tortád színével, akkor színes pillecukor is alkalmazható.)
- 25 dkg+5-6 dkg porcukor
- 2 evőkanál víz
- margarin
- 2 evőkanál étkezési kukorica keményítő



A pillecukrot margarinnal jól kikent, hőálló edénybe teszük.



Mikróban 30 percig melegítjük, majd kivesszük, és átkeverjük. Ezt addig ismételjük (mikro 30mp, keverés), amíg teljesen folyékony állagú nem lesz a pillecukor. Ez kb. 2,5 percet vesz igénybe.


Ezután hozzáadunk folyamatosan 25 dkg átszitált porcukrot, amibe beleszitálunk 2 evőkanál kukorica keményítőport.
Robotgéppel alaposan összekeverjük az egészet, de előtte a karokat vastagon megkenjük margarinnal!
A keverés után a masszát egy jól lekent gyúródeszkára, vagy konyhai munkapadra borítjuk, és kb.5-6 dkg porcukorral időnként megszórva, alaposan összegyúrjuk.

Ezután légmentesen folpack fóliába becsomagoljuk, és egy éjszakára, de minimum 1-2 órára betesszük a hűtőbe.
Másnap, illetve felhasználás előtt enyhén átgyúrjuk. Amennyiben túlságosan kemény a massza, néhány pillanatra mikróba tesszük, majd margarinozott gyúródeszkán kinyújtjuk, mint a tésztát, kb. 2 mm vastagságúra. Ekkor a fondant készen is áll, hogy egyből a tortára helyezzük.Hogy pontosan hogyan is történik ez, hamarosan bemutatom.
A NAP TANULSÁGA!!!
1. A porcukrot miután kimérted, szitáld át. Ez legyen az első dolgod, mert a megolvadt pillecukor mellett már nagyon macerás lesz a szitálgatás!
2. A kézi robotgépet annak ellenére, hogy vastagon bekented a karjait, tartsd figyelemmel, ugyanis keverés közben a fondant anyag könnyen felcsavarodik egészen a "gépházig", azaz a két kis lyukig, amibe a karokat csatlakoztatod. Onnan pedig esélyed sincs kiszedni a beleragadt masszát. Hidd el. Nekem nem sikerült. Izgatottan várom, hogy legközelebb működik-e majd a gép...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

12 megjegyzés:

  1. Szia!
    Lehet színezni a Fondant?Mivel(ételszínezék?)? nekem piros és barna illetve kicsi sárga is kell.:)
    A Fondan jobban formázható mint a marcipán?
    Díszítésre kellene nem tortabevonáshoz.
    Köszi a válaszodat

    VálaszTörlés
  2. Szia Icus, igen, lehet színezni a fondant-tot. Fondant színezés címszó alatt meg is találod. a színek kikeverésénél pedig azt, hogy melyik színekből mit lehet keverni, de lehet kapni szinte minden színű ételfestéket is.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Tímea!
    Köszönöm szépen a válaszodat és nagyon jó az oldal.:)
    A kislányomnak Júniusban készítek tortát és előtte azért szeretném kipróbálni,hogy milyen kreatív vagyok.:)
    Még 1szer köszönök mindent.
    Icus

    VálaszTörlés
  4. Szia!Most nézzem a tortáidat nagyon szépek.Én fehér pillecukrot nem kapok sehol.Hol veszed?Kösszike a válaszod!

    VálaszTörlés
  5. Fúha, te vagy a második ember, aki ezt kérdezi tőlem, és igazság szerint nem tudom hol lehet fehér pillecukrot venni. Észak-Németországban élek, és én a Lidl-ben vettem itt a fehéret, sőt nekem az a gondom, hogy csak fehéret kapni, nem láttam sehol színeset eddig. Megpróbálok utánajárni holnap, hol tudnád beszerezni, sőt addig is felteszem majd később, hogyan lehet fondant-tot készíteni pillecukor nélkül.

    VálaszTörlés
  6. A Tescoban állítólag lehet kapni, amúgy a Pennyben két szín van a csomagban, fehér és rózsaszín

    VálaszTörlés
  7. Köszönjük szépen! Irány a Tesco. Kedves József (vagy Miklós?), megkaptam a tortáját is. Olyan igazi, színes, tavaszcsalogató!

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Bocs az idétlen kérdésért,kezdő vagyok:) azt szeretném tudni hogy ezzel a fehér fondattal leöntöd a tortát?Vagy hogyan képzeljem el,hogyan lesz ilyen szép sima?
    Timi

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok! Fehér pillecukor kapható a CBA-ban is :)

    VálaszTörlés
  10. A pillecukrot margarinnal jól kikent, hőálló edénybe tesszük.Mikróban 30 percig melegítjük, majd kivesszük, és átkeverjük....Bocs,hogy megkérdezem,de nem sok ez az idő?

    VálaszTörlés
  11. Igazad van, elírtam, csak 30 másodperc, igaz a zárójelben utána már jól van írva:)

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok! Tapasztalt tortakészítők tanácsát kérem! Időnként készítek magam is formatortákat, nem tanultam, csak próbálgattam, de a fondantal mindig bajban vagyok. Szoktam rendelni unidecet, próbáltam már softot és keményet is, de a virágok nem sikerülnek túl jól, a rózsákkal még el is vagyok, bár szép vékony szirmokat nem tudok csinálni vele, de van egy rugós margaréta kiszúróm, hát az katasztrófa, folyton szétesik, leszakadnak a szirmai, akkor is ha megszárad, formázni őket teljesen esélytelen. Elkészítettem már az itt talált fondant receptek közül kétfélét is, de azok csak a torta bevonásához jók, szerintem, virágokat még annyira sem tudok velük készíteni mint az unideckel. Mostanában keresgélek más alternatívát pl: gumpaste, chokodec, de drágák és nem merek velük kísérletezgetni. Mi a véleményetek?

    VálaszTörlés

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése